4ο Tihiorace 2017 PDF Εκτύπωση E-mail
Τετάρτη, 03 Μάιος 2017 20:08

Στις 14 Μαΐου 2017 θα διεξαχθεί και φέτος στο Τρίκορφο ο ορειβατικός αγώνας Tihiorace . Πρόκειται για το 4ο αγώνα που διοργανώνεται στα μονοπάτια του Τρικόρφου και τείνει πλέον να καθιερωθεί ως θεσμός για τη Δωρίδα και κυρίως για την περιοχή μας. Είναι μια διοργάνωση που προβάλλει το βουνό μας ,δημιουργεί νέους φίλους για την περιοχή μας με την καταπληκτική θέα που προσφέρει στους αγωνιζόμενους, ενώ ταυτόχρονα δίνει την ευκαιρία σε εκατοντάδες επισκέπτες να γνωρίσουν τα τρία χωριά Τείχιο , Παλιοξάρι και Ποτιδάνεια. Η οργανωτική επιτροπή του αγώνα Tihiorace ανακοίνωσε  την διεξαγωγή του αγώνα Tihiorace 2017 για τις 14 Μαίου 2017. Ο αγώνας περιλαμβάνει τις διαδρομές 5, 15 και 27 χιλιομέτρων καθώς και τον αγώνα Wolf’s Race 50 χιλιομέτρων. Παράλληλα είναι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει έναν νέο αγώνα με την επωνυμία Δελφοί – Τείχιο, απόστασης 70 χιλιομέτρων, που θα διεξαχθεί στις 30 Σεπτεμβρίου 2017 με αφετηρία τους Δελφούς και τερματισμό το Τείχιο Δωρίδος. Περισσότερες πληροφορίες θα υπάρχουν στη διάθεση των αγωνιζομένων τις επόμενες ημέρες από το επίσημο site της διοργάνωσης www.tihiorace.gr.

Ενδεικτικά παρουσιάζουμε το πρόγραμμα του αγώνα καθώς και περιγραφές των διαδρομών. Σημαντικό είναι να σταθούμε στους σταθμούς ανεφοδιασμού των αθλητών οι οποίοι στελεχώνονται με εθελοντές. Τα μέλη της οργανωτικής έκαναν πρόσκληση για την ανεύρεση εθελοντών. Σαν Σύλλογος έχουμε την υποχρέωση να τονίσουμε την εθελοντική προσφορά αφού στον εθελοντισμό στηρίζεται  και η ενασχόλησή μας με το Σύλλογο. Καλούμε  όσους ενδιαφέρονται να ασχοληθούν με την εθελοντική ενασχόληση και στελέχωση των σταθμών ανεφοδιασμού , σε αυτήν τη δύσκολη εποχή που διανύουμε , να επικοινωνήσουν είτε με τον πρόεδρο της τοπικής κοινότητας μας Θανάση Παπαγεωργίου, είτε με το πρόεδρο του συλλόγου μας Ευθύμιο Μηλιώνη.

Τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου του συλλόγου μας εύχονται καλή επιτυχία στη διεξαγωγή του αγώνα και καλή δύναμη στα μέλη της οργανωτικής επιτροπής και συμμεριζόμαστε την αγωνία τους.

Πρόγραμμα αγώνα

ΣΑΒΒΑΤΟ 13/5/2017

10.00   ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ ΠΟΥΛΜΑΝ ΜΕ ΑΘΛΗΤΕΣ ΑΠΟ ΣΤΑΘΜΟ ¨ΕΙΡΗΝΗ¨ΤΟΥ ΗΣΑΠ

(ΟΔΟΣ ΑΜΑΡΥΣΙΑΣ ΑΡΤΕΜΙΔΟΣ )

18.00   ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ ΑΠΟ ΝΑΥΠΑΚΤΟ ΠΟΥΛΜΑΝ ΜΕ ΑΘΛΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΕΙΧΙΟ
18.30              ΑΝΟΙΓΜΑ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΑΓΩΝΑ  TIHIORACE 2017.
19.30              TΕΧΝΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΓΩΝΑ
20.00  PASTA PARTY
21.30 ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ ΠΟΥΛΜΑΝ ΓΙΑ ΝΑΥΠΑΚΤΟ
21.30              ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ

ΚΥΡΙΑΚΗ   14/5/2017

05.00  ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ ΠΟΥΛΜΑΝ ΑΠΟ ΣΤΑΘΜΟ ¨ΕΙΡΗΝΗ¨ΤΟΥ ΗΣΑΠ

(ΟΔΟΣ ΑΜΑΡΥΣΙΑΣ ΑΡΤΕΜΙΔΟΣ )  ΓΙΑ ΤΕΙΧΙΟ.

07.00  ΑΝΟΙΓΜΑ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ (ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΑΦΕΤΗΡΙΑΣ – ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ)
06.00 ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ 1ΟΥ ΠΟΥΛΜΑΝ ΑΠΟ ΝΑΥΠΑΚΤΟ ΓΙΑ ΤΕΙΧΙΟ

18.30   ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ  ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΥ ΠΟΥΛΜΑΝ ΓΙΑ ΑΘΗΝΑ
19.00   ΛΗΞΗ ΑΓΩΝΑ

Αγώνας 28 Km

Ο αγώνας έχει εκκίνηση και τερματισμό το χωριό Τείχιο, στην Ορεινή Δωρίδα.

http: //www.tihio.gr

Η διαδρομή του αγώνα αποτελείται από 25% δρόμο δασικό,  70% μονοπάτι και μόλις  5% ασφάλτινο δρόμο.

Στην διαδρομή των 28 χλμ η συνολική θετική υψομετρική είναι 1400μ .

Η εκκίνηση δίνεται στο ειδικά διαμορφωμένο αμφιθέατρο στο Τείχιο.  Τα πρώτα χιλιόμετρα της διαδρομής είναι σταθερά ανηφορικά και κινούνται σε μονοπάτι κορυφογραμμής (και ελάχιστο δασικό).  Οι σταθμοί ανεφοδιασμού που συναντάμε είναι:

- 3ο χλμ Μουντούνια με νερό/ισοτονικό

- 6,5ο χλμ Πλαλίστρα ή Στάνη με νερό/ισοτονικό, πατατάκια, μπανάνα κλπ.

Μετά από αυτόν τον σταθμό η διαδρομή συνεχίζει σε μικρό αλλά δύσκολο ανηφορικό τμήμα (έντονη κλίση αλλά μέσα σε πανέμορφο ελατόδασος) μέχρι τον επόμενο σταθμό:

- 9ο χλμ Αγία Τριάδα με καλό ανεφοδιασμό (νερό/ισοτονικό , μπανάνες, σταφίδες, πατατάκια, σοκολάτες, παστέλια και μπάρες δημητριακών)

Από τον τρίτο σταθμό συνεχίζουμε ανηφορικά μέχρι τον τέταρτο σταθμό. Εδώ είναι το ψηλότερο σημείο του αγώνα στα 1537 μ. και αποτελεί Κεντρικό Σταθμό με checkpoint.

- 11ο χλμ Κεραία με πλήρη ανεφοδιασμό (νερό/ισοτονικό Coca-Cola, Almora, μπανάνες, σταφίδες, πατατάκια, σοκολάτες, μέλι, μπάρες δημητριακών, παστέλια, ξηρούς καρπούς).

Θυμήσου να σηκώσεις το κεφάλι και να κοιτάξεις γύρω σου.  Η θέα από αυτό το σημείο αποζημιώνει απόλυτα την ανάβαση.  Είναι εκπληκτική προς όποια κατεύθυνση και αν γυρίσεις την ματιά σου. Στα βόρεια ξεχωρίζουν τα Βαρδούσια (2495μ.) και η Γκιώνα (2510μ.) ενώ στα νότια οι κορυφές της Πελοποννήσου (Παναχαικό, Ερύμανθος, Χελμός και Ζήρεια).

Τα επόμενα 5 χλμ είναι κατηφορικά σε καλοσχηματισμένο μονοπάτι, πολύ καλής βατότητας, μέχρι το 16ο χλμ όπου συναντάμε τον χωματόδρομο.

Από εκεί κατηφορίζουμε σε κεντρικό δασικό δρόμο προς το χωριό Ποτιδάνεια και συναντάμε τον κεντρικό ασφάλτινο δρόμο και ακολουθώντας την σήμανση μπαίνουμε σε μονοπάτι που μας οδηγεί στο χωριό Ποτιδάνεια, όπου υπάρχει σταθμός ανεφοδιασμού μπροστά ακριβώς στην "Ταβέρνα του Θανάση". Στην συνέχεια ανηφορίζουμε για περίπου 800 μέτρα σ' ένα ιδιαίτερα δύσκολο μονοπάτι με νότια κατεύθυνση. Τελικά μπαίνουμε σε μονοπάτι (με δυτική κατεύθυνση) ιδιαίτερα όμορφο με πολλές εναλλαγές εικόνων απόστασης περίπου 5 km.

Kαταλήγουμε στο σταθμό «Δάσος Θέρετρον» ακριβώς κάτω από το Ξενοδοχείο «Δάσος Θέρετρον». Από τον Σταθμό ακολουθεί μονοπάτι και χωμάτινος δρόμος που μας βγάζει σε μια δεξαμενή νερού πάνω στην άσφαλτο. Εκεί πάμε αριστερά  όπως δείχνει και η σήμανση και ακολουθώντας τα σήματα με σπρέι πάνω στην άσφαλτο στρίβουμε πάλι δεξιά σε χωματόδρομο που μας οδηγεί μέσα στο χωριό Τείχιο όπου και σταθμός ανεφοδιασμού. Διασχίζουμε το χωριό (χωματόδρομος και λίγο μονοπάτι) φτάνοντας στο τελευταίο ανηφορικό χιλιόμετρο όπου μας οδηγεί στον τερματισμό.

Συνολικά η σήμανση έχει γίνει με άσπρες-κόκκινες κορδέλες έργου καθώς και κόκκινο σπρέι.

Αναλυτικά η διαδρομή υπάρχει στον παρακάτω σύνδεσμο:

Αγώνας 50 km (Wolf’s Race 50 χλμ)

Η εκκίνηση του αγώνα των 49,3 χλμ δίνεται στο ειδικά διαμορφωμένο αμφιθέατρο στο Τείχιο στις 07:00.

Τα πρώτα χιλιόμετρα της διαδρομής είναι ανηφορικά και κινούνται σε μονοπάτι κορυφογραμμής (και ελάχιστο δασικό).  Ο 1ος σταθμός ανεφοδιασμού που συναντάμε είναι στα 2,9χλμ (Μουντούνια) και αφού έχουμε κάνει 302μ. θετικής υψομετρικής.

Συνεχίζουμε αρχικά ανηφορικά και σύντομα ισοϋψώς πάνω στην κορυφογραμμή. Κατηφορίζοντας για λίγο συναντάμε τον 2ο σταθμό (Πλαλίστρα) στα 6,6χλμ. αφού έχουμε κάνει 170μ. θετικής υψομετρικής (συνολικά από αρχής +472μ.).

Εδώ χωρίζουν η μεγάλη διαδρομή με τις μικρότερες. Ακολουθούμε με νότια κατεύθυνση το χωματόδρομο.  Στο 10.9χλμ (όπου στάνη) θέλει προσοχή καθώς αφήνουμε το χωματόδρομο και κατηφορίσουμε σε απότομο μονοπάτι (τεχνικό) που μας κατεβάζει στο ρέμα. Διασχίζουμε το ρέμα και ανηφορίσουμε το μονοπάτι που μας οδηγεί σε παλιό (εγκαταλειμμένο χωματόδρομο) και σύντομα στο σταθμό 3 (λίγο έξω από το χωριό Παλιόμυλος). Το τμήμα αυτό ήταν και το πιο εύκολο καθώς είχε κυρίως χωματόδρομο αλλά και γενικά ήταν κατηφορικό. Φτάσαμε στα 12.1χλμ.

Από τον 3ο σταθμό συνεχίζουμε κατηφορικά σε εγκαταλειμμένο χωματόδρομο που έχει τη μορφή μονοπατιού. Φτάνουμε στο ρέμα και περνάμε απέναντι ακολουθώντας πανέμορφο μονοπάτι καλυμμένο από βλάστηση. Το μονοπάτι έχει μικρές ανηφορο-κατηφόρες και διασχίζει όμορφα μικρά λιβάδια, καταπράσινα. Φτάνουμε στην είσοδο του χωριού Πύργος (χώρος αναψυχής) όπου σε πηγή υπάρχει ο 4ος σταθμός (οι χωρικοί έχουν φτιάξει υπαίθριο μουσείο παλαιών εργαλείων). Μέχρι εδώ έχουμε κάνει 17,2χλμ με συνολική υψομετρική +697μ.

Ανηφορίζουμε ανάμεσα στα παλιά σπίτια του χωριού από όμορφο μονοπάτι αλλά σχετικά τεχνικό. Φτάνουμε σε ράχη όπου για λίγο κινούμαστε σε χωματόδρομο και αρχίζουμε να κατηφορίζουμε σε μονοπάτι. Τέμνουμε κάποιες φορές το χωματόδρομο που πάει στο χωριό Σεργούλα, αλλά τελικά το μονοπάτι θα μας οδηγήσει στην πλατεία του χωριού όπου και ο 5ος σταθμός. Το πρώτο μισό του τμήματος αυτού ήταν ανηφορικό (+ 389μ.) ενώ το δεύτερο μισό κατηφορικό. Τελικά μέχρι τον 5ο σταθμό έχουμε διανύσει 22,9χλμ. 1086μ. συνολικής θετικής υψομετρικής. Εδώ είναι και το πρώτο όριο αποκλεισμού που είναι οι 5 ώρες!

Από εδώ αρχίζει και το πιο όμορφο τμήμα του αγώνα. Μπορεί να είναι ανηφορικό μονοπάτι αλλά είναι παρθένο χωρίς να συναντά πουθενά δρόμο. Είναι πετρόχτιστο παλιό καλντερίμι. Κοιτάζοντας κανείς πίσω του εντυπωσιάζεται από τη νήσο Τροιζόνια που κάνει τον Κορινθιακό κόλπο να μοιάζει με φιόρδ. Φτάνοντας στο παλιό οικισμό Παλιοχώρι (6ος σταθμός) έχουμε διανύσει 26,6χλμ. με 1606μ. συνολικής θετικής υψομετρικής.

Συνεχίζουμε ανηφορικά σε μονοπάτι μέσα σε όμορφο δρυοδάσος. Τραβερσάρουμε αρκετές πλαγιές και φτάνουμε σε χωματόδρομο. Στρίβουμε αριστερά και τον ακολουθούμε μέχρι την ψηλότερη κορυφή του όρους Τρίκορφα. Από εκεί η θέα είναι υπέροχη προς τα μεγάλα βουνά της Στερεάς (Γκιώνα, Βαρδούσια, Παρνασσός) αλλά και της Πελοποννήσου (Χελμός, Ζήρια, Ερύμανθος). Μέχρι τον 7ο σταθμό (Τρίκορφο) έχουμε κάνει 33,2χλμ. 2246μ. συνολικής θετικής υψομετρικής. Εδώ υπάρχει άλλο ένα όριο αποκλεισμού που είναι οι 7:30.

Ένα υπέροχο κατηφορικό μονοπάτι μέσα στα έλατα δίνει τη δυνατότητα για μεγάλες ταχύτητες σε όσους έχουν δυνάμεις. Μικρή ανηφόρα οδηγεί στο ξωκλήσι του Αγ. Κωνσταντίνου και συνεχίζουμε πάλι σε κατηφόρα. Φτάνουμε στο χωριό Ποτιδάνεια όπου ο 8ος σταθμός. Μέχρι εδώ 39,2χλμ. με 2281μ. συνολικής θετικής υψομετρικής.

Ανηφορίζουμε σε καλογραμμένο μονοπάτι που μας βγάζει σε τσιμεντένια δεξαμενή. Εκεί μπαίνουμε δεξιά (δυτικά) σε μονοπάτι που έχει μικρές ανηφοροκατηφόρες. Κινούμαστε μέσα σε όμορφο δρυοδάσος και μετά από 5,2χλμ. συναντάμε τον 9ο σταθμό στο 44,4χλμ. με 2511μ. συνολικής θετικής υψομετρικής.

Τα τελευταία 4,9χλμ. είναι σχετικά πιο εύκολα. Αφού συνεχίσουμε για λίγο σε μονοπάτι βγαίνουμε σε μικρό χωματόδρομο που τον ακολουθούμε δεξιά (βόρεια) κατηφορικά. Βγαίνουμε για λίγο σε άσφαλτο και περνάμε μέσα από το χωριό Τείχιο. Μια μικρή τελική ανηφόρα και φτάνουμε στο χώρο τερματισμού (στο ειδικά διαμορφωμένο αμφιθέατρο) αφού έχουμε διανύσει συνολικά 49,3χλμ.

Η σήμανση έχει γίνει με άσπρες-κόκκινες κορδέλες έργου καθώς και κόκκινο σπρέι.

ΣΤ.ΑΝ. = Σταθμός Ανεφοδιασμού &  Σ.ΕΛ. = Σταθμός Ελέγχου
Αναλυτικά η διαδρομή υπάρχει στον παρακάτω σύνδεσμο

Σταθμοί Ανεφοδιασμού (ΣΤ.ΑΝ.) & Σταθμοί Ελέγχου (Σ.ΕΛ.)